Monday, March 19, 2018

APA JADI JIKA SEMUA ORANG JADI JUTAWAN?

Sumber:Google

Cuba bayangkan kalau semua orang di Malaysia malam semalam Allah bagi
RM 10,000,000.00 setiap seorang terus ke dalam akaun bank.


Bangun pagi ni, kita cek akaun melalui CimbClicks, punyalah terkejut sebab ada
rm10 juta dalam akaun. Kita pun merancang untuk masukkan duit dalam pelaburan, bagi emak dan ayah, bayar hutang, beli kereta baru, beli rumah baru, shopping sakan dan pergi Melancong dan Umrah.


Kita pun call emak di kampung, emak cakap tak perlu bagi emak duit lagi sebab emak dah jutawan.
Kita keluar rumah untuk pergi selesaikan urusan kita tadi. Keluar rumah, baru nak hidupkan kereta myvi, kereta pula rosak. Terus terbayang nak tukar dengan BMW 328i Sport. Sebelum tu, kena ada kereta lain dulu untuk ke Auto Bavaria. Kita pun call 012-5235574 untuk sewa kereta. "Maaf, kami tidak beroperasi selama setahun kerana semua staff cuti. Mereka sudah jadi jutawan."

Kita pun terus membuka applikasi Grab dan Uber. Ternyata tiada yang available kerana semua sudah jadi jutawan.  

Kita mula melangkahkan kaki keluar untuk mendapatkan teksi. Ternyata Teksi juga tiada kerana semua pemandu teksi sudah jadi jutawan. 

Kita teruskan melangkah ke bank untuk mengeluarkan duit. Bank juga tutup kerana semua pegawai bank sudah jadi jutawan. Duit di dalam mesin Atm juga sudah habis kerana kita agak lewat dan tiada penghantaran duit kerana mereka yang bekerja dengan Securiforce juga sudah jadi jutawan.
Kita mula buntu dan cuba melangkah longlai ke kedai mamak berhampiran untuk pekena teh ais kaw bagi menghilangkan rasa tertekan. Ternyata kedai mamak juga tutup kerana semua pekerjanya sudah jadi jutawan. 

Kita semakin buntu. Kelihatan banyak projek pembinaan bangunan tidak berjalan kerana semua pekerja Indonesiav dan Bangla juga sudah jadi jutawan. 

Kite melangkah masuk ke kedai 24 jam, 7 eleven. Buat kali pertama kedai 7 eleven juga tutup kerana semua pekerjanya sudah jadi jutawan. 

Banyak stesen minyak yang tutup kerana terputus bekalan minyak kerana pemandu lori minyak juga sudah jadi jutawan. 

Keadaan jalan menjadi semakin sesak. Tetapi tiada Polis Trafik yang bertugas menjaga lalu lintas kerana semua Polis Trafik juga sudah jadi jutawan.

Jadi, bagaimana dengan kita?

Kesimpulannya, Allah dah jadikan setiap perkara itu adil dan sempurna.

Kepada mereka yang Allah berikan nikmat rezeki dan pangkat yang lebih, jangan sesekali sombong.

Berlagak dan memandang hina pada orang yang serba kekurangan atau biasa-biasa sahaja ini. 

Kerana tanpa disedari, mereka ini lah yang banyak memudahkan urusan harian anda dengan izin Allah.

10 comments:

  1. Activate Roku streaming stick & Roku TV @ www.roku.com/link official page. Contact for roku.com/link create account, Roku setup & troubleshoot.

    ReplyDelete
  2. Know how to activate www.amazon.com/mytv in mytv, limited Prime activation offer makes Prime more available for clients on government help, including qualifying beneficiaries of Electronic Benefits Transfer (EBT) and Medicaid. Now primevideo.com/mytv is a very easy process, follow the given link.

    ReplyDelete
  3. hi there! thank you for posting this. I understand your point of view and I see where youre coming from. thanks again!
    Anybody who employs Shakeology? Im considering of working it, as well as I i has wondering if this a on those people just add water shakes? I recognise which people can get most fancy and also blend it, but I need something positive quick being The mornings by use of my thing To college a lot went its something I
    love-binding-spell-caster

    ReplyDelete
  4. its the right choice for you.
    Wow! Thank you! I constantly needed to write on my site something like that. Can I take a part of your post to my website?
    wanted to. Thanks either way.
    It still looks to me this has missed its chance.

    Brother Ink Cartridges

    ReplyDelete
  5. There will not be many websites with info like this man! Bookmarked!
    these days. a lot more articles like yours needed
    It is easy to entirely see your determination on the work you write. Everything wants additional excited freelance writers such as you so , who might not be terrified

    TOP Google Ranking On Your Site

    ReplyDelete
  6. topic then simply it will be additional appealing and I might want to imagine of precisely what you would write regarding the up coming content. If you will distribute even more corresponding article, just inform me as I most certainly will would like to be able to go through about it.
    shopbymark

    ReplyDelete
  7. o you know anything about Content Lockdown? if not visit Turbo Commissions and Affiliate Scalper!
    Hi, maybe i'm being a off topic here, but I was browsing your site and it looks exceptional. I'm writing a blog and trying to make it look neat, but everytime I touch it I messhopbymark

    ReplyDelete
  8. in my language, there arent a lot good supply like this.
    Howdy, i learn your weblog sometimes and that i personal an analogous one and i was simply wondering should you get numerous spam feedback? In that case how sodium hypochlorite amazon
    china air purifier
    korean air purifier brands

    ReplyDelete
  9. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting oleh Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberikan saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai sebanyak $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubunginya melalui WhatsApp (+2348056051569) atau e-mel: (Illuminatiofficial565@gmail.com)

    ReplyDelete
  10. Testimoni saya tentang bagaimana saya menjadi ahli Illuminati. Saya ingin tahu orang yang ingin menyertai Illuminati hebat sebagai ahli hebat Illuminati yang mahukan saya sebagai ahli hebat. Namanya ialah Lord Felix Morgan. Bantu saya memulihkan hidup saya dari peringkat kematian. Dilepaskan selepas kira-kira 5 tahun dan enam bulan. Selepas dikhianati oleh begitu ramai ahli Illuminati. Selama bertahun-tahun saya putus asa dan kewangan di lapangan. Tetapi pada suatu hari ketika melayari internet, saya terjumpa posting Ahli Besar Illuminati Lord Felix Morgan dan mengatakan bahawa jika anda adalah salah seorang ahli Illuminati yang hebat, anda boleh menjadi terkenal, kaya dan berjaya dalam hidup. Saya menghubunginya dan saya menerangkan segala-galanya kepadanya dan dia mengesyorkan pendaftaran yang digunakan dan saya membayar ahli besar untuk memulakan saya dan saya telah dimulakan ke dalam World Order of the Illuminati. Selepas itu, mereka memberi saya semua garis panduan dan memberitahu saya bahawa selepas permulaan ahli baharu akan diberi ganjaran wang tunai $1,000,000. Dengan bantuan Lord Felix Morgan. Saya telah dimulakan sepenuhnya sebagai ahli penuh Illuminati. Jika nasihat anda ialah anda pernah mencuba penipu sebelum ini atau sedang, terpulang kepada saya untuk membantu anda menyertai jadi cuba Lord Morgan. Ini adalah peluang terbaik anda untuk menjadi apa yang anda inginkan dalam kehidupan masa depan anda. Hubungi beliau melalui WhatsApp +2348055459757 atau e-mel: Illuminatiofficial565@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...