Friday, January 21, 2011

Kenapa Bukan Saya?


Kisah benar ini berlaku di US..ia tentang seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Dia memakai tudung dan mempunyai akhlak yang baik. Suatu malam wanita ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan tidak ada satu umat pun yang lalu-lalang disitu. Disebabkan hari sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak gelisah dan takut. Lebih-lebih lagi bila berseorangan.

Tiba-tiba dia ternmpak seorang lelaki (berkulit putih amerika) bersandar di dinding lorong gelap tersebut.
dia merasakan takut dan hati mula terdetik kebimbangan. Apa yang mampu dia lakukan hanyalah memohon kepada Allah atas keselamatan dirinya. Dia membaca ayat kursi dengan penuh pengharapan agar Allah membantunya disaat itu. Semasa dia melepasi lelaki berkenaan, dia sempat menoleh dan mengecam wajah lelaki tersebut. Lelaki tersebut bersikap endah tak endah dan wanita tadinya selamat sampai dirumah.

Keesokan paginya, wanita ini terbaca didada akhbar tentang seorang wanita telah dirogol oleh lelaki yang tidak dikenali dilorong yang dilalui olehnya semalam.Kejadian berlaku 10 minit selepas wanita ini melewati lorong tersebut. Wanita solehah ini yakin bahawa lelaki semalam itu adalah pelakunya.

Atas rasa tanggungjawap, dia pergi ke balai polis dan membuat aduan. Wanita ini dapat mengenali suspek melalui proses pengecaman. Selepas siasatan dijalankan, polis memperolehi bukti kukuh bahawa lelaki tersebut adalah pelakunya.

Tetapi wanita ini hairan kenapa lelaki tersebut tidak menjadikannya sebagai mangsa walhal dia keseorangan pada waktu itu. Sebaliknya memilih wanita yang lalu 10 minit selepasnya. Dia merasa musykil dan meminta kebenaran pihak polis untuk bertemu dengan pesalah tersebut sebelum dia dikenakan hukuman.

Dia bertanya kepada perogol :
"why don't you do anything to me on that night even though you know me that im alone?"

Perogol itu menjawap :
"no..you are not alone, i saw that you were walking with two men beside you..there are at your right and left side..if you are alone, you might be my victim..not that woman"

Wanita tersebut amat terkejut dengan penjelasan perogol tersebut. Dia bersyukur ke hadrat Ilahi kerana memelihara dia malam itu dan mungkin juga berkat ayat kursi yang dibacanya malam itu.

"Barang siapa yang membaca ayat kursi sebelum tidurnya Allah memerintahkan 2 malaikat memeliharanya hingga subuh menjelma.Barang siapa yang membaca ayat al-kursi ketika dalam kesempitan, nescaya Allah memberi pertolongan sepenuhnya".. [dari Abdullah bin 'Amr r.a]

Marilah kita renung-renungkannya wahai saudara-saudaraku.. Moga Allah s.w.t sentiasa ada untuk melindungi para hamba-hamba-Nya yang tidak pernah lupa pada-Nya serta kekuasaan yang ada pada-Nya....

hatiwanita.files.wordpress.com/2010/03/gadis-pemalu.jpg

7 comments:

  1. pernah dengar cerita ni...tp suka jugak baca...thx 4 d entry...:)

    ReplyDelete
  2. subhanallah..
    semoga kita juga sntiasa dilindungi ^^

    recent post : |ikan unik|

    ReplyDelete
  3. terima kasih sbb sdi mbce artikel ini.. moga kit dpt mnfaatnya bersama...

    ReplyDelete
  4. yup..ayat kursi mmg bnyk manfaat nye..nasb baik la wnita tu dia baik,klu tak.huhuhu.sian kt dia

    Fast Movie Download

    ReplyDelete
  5. salam,

    Walaupun kisah ini disiarkan berkalix dlm blog pembaca...ambil ikhtibar dari kejadian ini.
    Jadikan amalan membaca ayatul kursi sebagai pendinding dan perlindungan dari perkarax yg jahat dari syaitan...semuga dipeliharaNya.. jazakallah khairan.

    ReplyDelete
  6. terima kasih pada FMD dan captain kerana sdi membaca dan memberikan komen disini.. moga bahan bacaan yg baik ini dpt kita sebarkan bersama. semoga rahmat Allah sentiasa ada bersama kita.. Amin...

    ReplyDelete
  7. Maha suci ALLAH..=_=...amalkanlah ayat kursi ini..huhu


    Newbies Susahkan Blogger Senior?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...