Thursday, March 23, 2017

AYAT-AYAT CINTA DARIPADA SI PENCIPTA KEPADA SEORANG HAMBA



sumber:google

Hidup ini sebenarnya kita kuat kerana mengharapkan sesuatu yang lebih baik. Kalau kita tau semua yang nak datang ini tak baik. Kita akan jadi lemah.

Yakinlah Sahabat...Yakinlah...


1. Aku adalah seperti sangkaan hamba-Ku terhadap Aku. 


2. Aku bersamanya tatkala dia mengingati-Ku. 


3. Sekiranya dia mengingati-Ku dalam dirinya


4. Aku akan mengingatinya dalam diri-Ku.


5. Sekiranya dia mengingati-Ku di khalayak ramai


6. Aku akan mengingatinya di hadapan khalayak ramai yang lebih mulia, 


7. iaitu para malaikat dan para nabi. 


8. Sekiranya hamba-Ku mendekati-Ku sejengkal, 


9. Aku akan mendekatinya sehasta. 


10. Sekiranya hamba-Ku sehasta, 


11. Aku akan mendekatinya sedepa. 


12. Sekiranya hamba-Ku mendekati-Ku dalam keadaan berjalan, 


13. Aku akan mendekati-Nya keadaan berlari.”



(HR. Bukhari dan Muslim)


Cuba baca maksud hadis di atas dengan jiwa dan bukakan pintu hati kita untuk-Nya. Sungguh Menenangkan bukan?


sumber:google

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...