Thursday, October 21, 2010

Kisah Benar di Shah Alam, Selangor.... Kena baca!


Seorang ahli perniagaan terkemuka di Shah Alam yang mempunyai seorang anak gadis yang cantik dan berpendidikan tinggi telah jatuh cinta dengan seorang lelaki yang hanya bekerja sebagai pencuci tandas awam majlis perbandaran.


Apabila ayah gadis tersebut mendapat tahu tentang perhubungan cinta mereka, beliau tidak suka dan tidak merestui sama sekali hubungan tersebut.

Maka terjadilah pertengkaran diantara si ayah dan anak gadis yang bersama teman lelakinya. Pasangan kekasih telah mengambil keputusan untuk melarikan diri dari rumah dan mencari masa depan yang lebih bahagia di tempat lain.

Selepas pasangan kekasih itu melarikan diri. Ayah si gadis telah mencari mereka dimerata-rata tempat tetapi tidak berjaya sehinggalah beliau terpaksa membuat iklan di Utusan Malaysia.

Akhirnya ayah si gadis itu terpaksa akur dan menerima cinta mereka dan meminta supaya mereka pulang segera ke pangkuan keluarga masing melalui akhbar dengan menyatakan:

"Sekiranya kamu berdua pulang, aku akan membenarkan kamu untuk berkahwin. Aku akan menerima kamu bahawa kamu benar-benar saling cinta mencintai."

Selepas membaca iklan di akhbar utusan, barulah pasangan itu balik dan maka berjayalah rancangan mereka untuk berkahwin.

Keesokkan harinya, pasangan tersebut telah pergi ke bandar Shah Alam untuk membeli-belah baju pengantin bagi persiapan perkahwinan mereka. Si lelaki yang memakai baju kemeja putih pada hari itu. Sementara dia berada di persimpangan jalan untuk menyeberang bagi mendapatkan minuman untuk tunangannya, tiba-tiba telah dilanggar oleh sebuah kereta yang dipandu laju. Beliau telah mati ditempat kejadian.   


Gadis itu terkejut setelah melihat tunangnya yang mati dilanggar terus pengsan hingga hilang ingatan beberapa hari dan hanya sedar selepas pengebumian jenazah tunangnya yang telah meninggal dunia dalam keadaan yang amat mengerikan.

Selang dua malam kemudian, ibu si gadis mendapat satu mimpi di mana beliau melihat seorang wanita tua menyuruh beliau mencuci baju gaun pengantin berwarna putih yang terkena darah si lelaki itu secepat mungkin. Tapi ibunya mengabaikan mimpi tersebut.

Malam berikutnya juga si ayah mendapat mimpi yang sama, ia juga mengabaikannya.

Malam seterusnya yang berikutnya si gadis itu juga bermimpi yang sama,  ia terbangun dalam keadaan ketakutan dan memberitahu ibunya tentang mimpinya. Ibunya menyuruh beliau mencuci segera pakaian pengantin yang mempunyai kesan darah tunangnya.

Beliau  mencuci kesan darah tapi masih tetap ada. Pada malam berikut. Beliau kembali mengalami mimpi yang sama lagi. Keesokan hari juga beliau cuba sekali lagi mencuci kesan darah tetapi tetap masih ada.

Tiga malam selepas mengalami mimpi itu, ia bermimpi lagi yang sama tetapi kali ini seorang wanita tua telah memberikan amaran terakhir supaya mencuci kesan darah tunangnya, atau sesuatu yang buruk  akan berlaku pada keluarga mereka. Kali ini gadis itu cuba yang terbaik untuk mencuci kesan darah dan hampir terkoyak dan robek baju pengantin tetapi kesan darah tetap masih ada.

Beliau sangat letih dan penat. Pada larut malam hari yang sama ketika dia bersendirian di rumah, kedengaran seseorang  telah mengetuk pintu. Ketika pintu dibuka, beliau terkejut sungguh melihat seorang wanita tua yang sama dalam mimpinya berdiri di hadapan pintu.

Beliau menjadi terlalu takut dan terus pengsan.

Wanita tua terus mengerakkan gadis itu bangun dan memberikan sebuah bekas biru. Gadis itu terkejut dan bertanya pada wanita tua itu "Apa ...ni?"

Wanita tua itu menjawab!!!!




>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
"Cubalah  Dynamo Sabun cecair ... hanya rendam dan semua kekotoran degil akan hilang dan bersih. !l!"



Jadi! gunalah Dynamo untuk mencuci kesan kekotoran yang degil! Hehehe!!!!

12 comments:

  1. ahhahaahaa...
    bila masuk part suruh cuci tu memang rasa bau ikan..hahaha

    ReplyDelete
  2. haha... klakar tol.... wat suspen je...

    ReplyDelete
  3. hehehehe mcm pernah baca dalam email jer... tp mcm ada beza sikit...

    ReplyDelete
  4. hahaha. adoi. lawak pulak, saspen pun ada

    ReplyDelete
  5. cehh,, wat lawak rupanya,, suspen jeee

    ReplyDelete
  6. haha lawak gila, suspen je.. nak share ya.. =D

    ReplyDelete
  7. pergh...siap da tkar tmpt duduk ble nak baca.rupanya dynamo je.sympatethic tlh berlaku.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...