Sunday, April 09, 2017

MENGAPAKAH ISTERI ITU ANUGERAH ALLAH YANG PALING BERNILAI BUAT SUAMI?

Sumber:google

"Kalau isteri menyakiti hati suami, tandanya isteri derhaka pada suami. Tapi bagaimana jika suami sakiti hati isteri?"

Jawapan Ustaz :
"BERDOSA juga lah. Tetapi tidak ada istilah suami derhaka pada isteri, tapi suami akan ditandai Malaikat sebagai durhaka kepada Allah.SWT."

Hargailah serta sayangilah isteri anda wahai suami..
 
Kerana isteri, rezeki kamu bertambah.

Kerana isteri, maka lahirlah zuriat kamu.

Kerana isteri, makan, pakaian kamu dijaga.

Kerana isteri, tenang hati kamu.

Kerana isteri, lembut pemandangan mata kamu.

Kerana isteri adalah satu-satunya manusia yang boleh melihat cacat cela kamu yang tersembunyi dari pandangan mata kamu dan masih menerima kamu seadanya.

Janganlah sesekali menyakiti hati isteri, ingatlah setiap pengorbanan isteri, walaupun kecil dimata kamu dan tidak nampak dimata kamu baginya besar untuk dirinya.

Setiap peluh yang menitik, yang dikerja untuk keluarganya, setiap air mata yang menitis untuk anak-anak dan suaminya adalah salah satu tanda, dia isteri yang terbaik buat kamu.


 Sumber:google

Allah sudah menganugerahkan kepada kamu seorang insan yang bergelar isteri, terimalah isteri kamu seadanya. Jika tidak sempurna, kamu lengkapkan isteri kamu agar ia menjadi seorang yang sempurna dimata kamu.

Maka itu wahai yang bergelar suami.

Renungan sepintas lalu Mengapa WANITA sering menangis?? Jawab Allah :

Kerana WANITA itu unik. Aku ciptakan ia sebagai makhluk istimewa.

AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,

AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
 
AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,

AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah,

AKU beri dia naluri untuk tetap menyayangi, walau dikhianati oleh kawan-kawan, walau disakiti oleh orang yang disayangi.

 Sumber:google

WANITA makhluk kuat. Tapi jika suatu saat dia menangis itu kerana AKU beri air mata untuk membasuh luka batin & memberi kekuatan baru.

WANITA sangatlah istimewa...

Kirimkan pada WANITA yang kamu sayangi...


Kirimkan juga pada lelaki agar mereka menghargai WANITA dan agar tahu bahwa WANITA itu ciptaan Allah yang teristimewa 


 Sumber:google


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...